سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رنگین کمان
قالب وبلاگ
تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری ششم www.pichak.net کلیک کنید
 
مکعب روبیک یک جورچین (پازل) مکانیکی است که در سال ???? توسط یک مجسمه‌ساز و پروفسور معماری مجارستانی به نام ارنو روبیک ابداع شد.(+) مکعب روبیک چندین مدل دارد(به عبارتی چند صد مدل) که معروفترین و شاید رسمی ترین آنها روبیک ?×?×? (روبیک جیبی)، روبیک ?×?×? (انتقام روبیک) و دیگری روبیک ?×?×? (روبیک پرفسورها) است. نکته جالب دیگر این است که پایه و اساس عموم روبیک ها همان روبیک 3*3 است.

مکعب هوش


نام های دیگر این اسباب بازی شگفت انگیز که در ایران باب شده است مکعب هوش و مکعب جادویی است. البته شایان ذکر است که نام مکعب روبیک جهانی ترین نام آن است.

نوع ?×?×? آن که رایجترین آنهاست نه سطح مربع شکل در هر طرف دارد، در مجموع پنجاه و چهار سطح می‌شوند که به اندازه بیست و هفت مکعب کوچک به هم چسبیده فضا را اشغال می‌کند. سطح مکعب روبیک را شش رنگ پوشانده‌است، هر وجه یک رنگ. مخترع آن نام مکعب جادویی را برای آن انتخاب کرد که در سال ???? با نام مکعب روبیک در جهان پخش شد و به عقیده برخی، پرفروش ترین و محبوب ترین اسباب بازی جهان است.

ابعاد مکعب روبیک اورجنال 5.715 است. بد نیست برای حسن ختام مطلبم تعداد حالات ممکن برای یک روبیک 3*3 که شاید بارها دیده باشیم را بیان کنم. لطفا عدد زیر را بخوانید:
43252003274489856000
 

[ پنج شنبه 89/8/6 ] [ 9:13 صبح ] [ هیوا ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ
لینک دوستان
امکانات وب
فروش بک لینک